Free friday - What to do with my collecting guy?

1 comment

M is a collector, of paper, vintage book covers, vintage furniture... everything vintage really. This has some advantages: we have some pretty nice furniture in our home for example. M has a 'good noose' for these things as he also sells lots of books and things online and adds a little extra something to our savings with doing so.
But, you might have seen this coming... there is a downside to this all and it's called: clutter. Especially concerning paper and magazine cuttings.
Last week I needed (well needed, needed, it is my fave shop after all) to pay a visit to Vlieger in Amsterdam. There I found some very pretty envelopes made of old books and paper. A little lightbulb popped up and there was my solution to my man's hoarding-habits: we could make so much pretty envelopes with all that paper! (forgive my late adaption, I know lots of people have been before me, but I'm still pretty smitten with my idea).

And because it's Free Friday, I'm sharing my envelope templates with you!
I made a big envelop (postcard size) and a small one, you can download.

------------

M is een verzamelaar, van papier, vintage boekcovers, vintage meubels... eigenlijk alles vintage. Dit heeft een aantal voordelen: we hebben behoorlijk mooie meubels in huis bijvoorbeeld (al zeg ik het zelf). M heeft een goede neus voor deze dingen want hij verkoopt ook een hoop online en voegt zo een fijn extra bedragje aan onze spaarpot toe.
Maar, je hebt deze vast al zien aankomen... er is een nadeel aan dit alles: rommel. Vooral wat betreft papier en tijdschriftknipsels.
Afgelopen week moest (nou ja moest, moest, het is wel mijn favo winkel natuurlijk) ik naar Vlieger in Amsterdam. Hier vond ik hele mooie enveloppen gemaakt van oud papier en boeken. En daar was mijn lightbulb moment en de oplossing tot mijn man's verzamelwoede: we kunnen zoveel mooie enveloppen maken van al dat papier! (vergeeft u mij even mijn 'late adaption', ik weet dat er velen voor mij zijn gegaan maar ik ben toch vrij in mijn nopjes met mijn idee).

En omdat het Free Friday is, deel ik met jullie mijn envelop templates (including labels)!
Ik heb een grote envelop (ansichtkaart formaat) en een kleine versie gemaakt, die je kan downloaden.

1 comment:

  1. Bedankt!
    Vandaag een berg envelopjes gemaakt.

    Groetjes,
    Manon

    ReplyDelete

all content on this blog © Kim Welling unless stated otherwise. Powered by Blogger.